emmashemlighet

Anorexia är lite finare

Publicerad 2011-10-20 12:39:44 i Allmänt

Ibland känns det som att det är lite finare att ha anorexia. De med anorexia har kontroll och duktiga. Vi med bulimi vi kan inte kontrollera oss och vi är slafsiga.. Det känns som att vi med bulimi ska skämmas.. Jag skäms! Först tänkte jag inte starta denna blogg för jag skäms! Jag är en kvinna, en mamma som inte kan kontrollera sig! Hur fan lyckas alla andra?? Jag vill också kunna äta en av någonting och känna mig nöjd. Allt eller inget!!


Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2011-10-21 18:11:48

Det är allt annat än "finare"... man har INTE mer kontroll, det är bara ett annat sätt att hantera ångesten.



En bulimiker äter och kompenserar sin ångest, en anorektiker äter inte och kompenserar sin ångest...



Precis samma sak!! Så bort med den idén....



KRAM

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela