emmashemlighet

Okej

Publicerad 2011-10-19 16:31:25 i Allmänt

*Fikan* gick bra! Jag och tjejerna träffades inte på stan utan vi gick till en öppna förskola. Där lekte våra barn.. Det fanns fika och de fika. Jag tog några paprikaskivor och gurkbitar till kaffet.. Eftersom jag har bantat (och många där gör det) sen graviditeten så är det ingen som lägger märke till vad jag äter. Jag är heller inte pinnsmal så ingen lägger märke till hur jag mår..

 

Jag har fått lite kommentarer (och de tackar jag för:)) och till skillnad från andra med ätstörningar så lägger jag mig inte i barnens kost på ett negativt sätt.. Jag tror inte att jag tänker som en riktigt sjuk människa.. Mina barn äter bra och i stort sätt vad det vill, lördags godis på lördagar. Så jag tror inte de tar skada av mig! De är iof ganska små än så länge. En sak som jag dock märkt är att dom brukar säga att dom är hungriga när de är rastlösa. Och då vet jag att de är mätta så då är det bara att hitta på nåt tills nästa mål..

Här hemma pratar vi inte om vikt, det är jag noga med! Jag försöker verkligen att skydda de mot allt detta..

PS: Jag köpte med mig hem en cola light idag.. Jag älskar cola light MEN ibland kan det göra att jag börjar hetsa :( vi får se hur denna kväll slutar.

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2011-10-20 08:11:35

Hej Emma...



Läst din blogg och jadu, visst sjuttan är du sjuk. Det syns sällan när man har ätstörningar, på de allra flesta vågar jag nog påstå, syns det inte. Man är INTE mer sjuk för att det syns heller.



När jag läser det du skriver att du svälter dig så hårt från morgonen och hela dagarna är det inte alls konstigt att du hetsar sen. Kan du tänka dig att förändra detta beteende? Vill och vågar du?



Sluta laxera om du kan, det enda du gör är att förstöra tarmarna... näringen har ändå tagits upp så den kan gott få komma ut naturligt. Men förstår känslan av "lätthet"..



Varm kram till dig, jag tycker du ska söka hjälp för det är nästintill omöjligt att ta sig ur detta på egen hand...



Hanna

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela